Crescendo in Riva

Concertharmonie Crescendo bestaat al sinds 1982!

Op geregelde tijdstippen presenteert de harmonie zich op concerten. Niet alleen in eigen gemeente, maar ook nationaal en internationaal. Bewust om haar muzikale kwaliteit te behouden neemt de harmonie dikwijls deel aan wedstrijden en festivals.

Ongeveer 60 jeugdige, geschoolde muzikanten brengen een gevarieerd concertprogramma met origineel werk van (eigentijdse) Belgische componisten, lichtklassieke bewerkingen tot swing en jazz.

Humorgespijsde toelichtingen bij de gespeelde werken, een keuzerijk repertoire en een gegarandeerde stijlvolle en verzorgde uitvoering staan borg voor succes bij uw organisatie, zowel voor een echt luisterconcert, een luchtig apertitiefconcert of een plechtige inwijding of zaakopening.

Het orkest staat onder leiding van dirigent Alain Verhoeven Alain Verhoeven

Iedere zondagvoormiddag van 9u30 tot 11u30 wordt vol overgave gerepeteerd in een vertrouwd, gezellig eigen repetitielokaal. Extra repetities in voorbereiding op concerten en wedstrijden zijn mogelijk.

De harmonie stelt aan haar leden gratis instrumenten ter beschikking. In samenwerking met het Stedelijk Concervatorium Kortrijk wordt op de eigen gemeente ook notenleer (MCV) aangeboden.

Het lidmaatschap behelst dat muzikanten met grote regelmaat aan de repetities en de optredens deelnemen. Er wordt een eenmalige borg van € 37,50 per gezin gevraagd voor het uniform.

Jong Crescendo is het instaporkest van Crescendo

Jong Crescendo repeteert ook op zondagmorgen van 11u30 tot 12u30 en biedt aan de jonge muzikanten een uitstekende gelegenheid, om rustig de basisprincipes van het samen musiceren aan te leren. Zij treden af en toe ook als zelfstandige formatie voor publiek op. Meespelen in het jeugdorkest geldt eveneens als alternatief voor het groepsmusiceren in het Conservatorium (alternatieve leercontext).

Ze staan onder leiding van dirigent Alain Verhoeven

De Crescendoentjes zijn eerstejaars leerlingen instrument.

Hier leren de eerstejaars instrument al meteen ook samen musiceren. Via samenspel vorderen ze vaak ook individueel sneller. Oudere muzikanten ontfermen zich als peter en meter naast hen aan de pupiter.

Op zondagmorgen van 9u tot 10u oefenen ze in ons repetitielokaal onder de leiding van Lisa Verhoeven. Lisa Verhoeven

De ensembles staan ook open voor niet traditionele harmonieinstrumenten, zoals viool, gitaar, piano/synthesizer, ... Oudere beginnende muzikanten zijn evenzeer welkom. Er kunnen gratis instrumenten ontleend worden.

Op termijn groeien de muzikanten door naar de concertharmonie Crescendo zelf. Zo kunnen ze nog sneller uitgroeien tot volwaardige muzikanten en prachtige muzikale prestaties neerzetten.

Zin om mee te spelen? Kom gerust een kijkje nemen op een van de repetities of neem contact op!

Zin gekregen om te starten met muziek?

Lisa Verhoeven In samenwerking met het Conservatorium Kortrijk geeft Lisa Verhoeven MCV en muziekinitiatie (Opmaatjes).

Je kan er in de lokale afdeling te Bissegem (Hendrik Dewildestraat ; ingang voor kleuterschool) alle 4 de jaren van de 2e graad MCV volgen!
Kinderen uit het 1ste en 2de leerjaar kunnen ook al muziekinitiatie (Opmaatjes) volgen.

Meer info

werkploeg Crescendo kan gelukkig ook rekenen op een fantastische bestuursploeg en werkploeg die heel veel werk verzetten achter de schermen en altijd paraat staan.